Kupovina garderobe na vrhu je liste omiljenih proizvoda koje građani Bosne i Hercegovine poručuju i plaćaju putem interneta, ali češće od odeće kupuju se ipak proizvodi sa platforme OLX.ba.

Potrošači uglavnom naručuju putem pametnih telefona (70 posto), petina njih to čini preko laptop računara, dok svega 9 posto korisnika kartica praktikuje kupovinu putem desktop računara.

Nakon artikala sa platforme OLX.ba i odeće, na listi proizvoda koji se nabavljaju putem interneta su igračke, nakit i proizvodi za kuću lokalnih proizvođača, a 15 posto ispitanika najviše kupuje elektronske uređaje. Ove podatke pokazalo je regionalno istraživanje kompanije Visa.

Za većinu ispitanika u Bosni i Hercegovini, ključne prednosti online kupovine pametnim telefonom su praktičnost (59 posto), jednostavnost u odnosu na druge opcije (44 posto) i brzina (30 posto). Pritom, četvrtina ispitanika smatra da plaćanje pametnim telefonima pruža personalizovane preporuke, kao i specifičan sadržaj na osnovu lokacije korisnika.

Drago mi je što u Bosni i Hercegovini i celom regionu postoji izražena svest o internet kupovini, kao i da potrošači cene personalizovane ponude koje su omogućene razvojem e-trgovine. Upravo je procvat e-trgovine širom sveta uticao na digitalnu transformaciju brojnih preduzeća i kategorija u maloprodaji, što utiče i na naše svakodnevne navike, kao što su načini na koji nešto kupujemo. To vidimo i po rezultatima ankete koju smo sproveli, a koja je pokazala da građani sve više koriste pametne telefone prilikom plaćanja, jer im to donosi brojne benefite, pre svega brzinu, efikasnost i sigurnost“, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Kada je reč o učestalosti kupovine putem interneta, četvrtina ispitanika nabavlja proizvode i usluge nekoliko puta mesečno, dok među onima koji to još uvek ne čine 71 posto namerava da koristi pametni telefon za nabavke u budućnosti.

Na sve brže i lakše prihvatanje inovativnih metoda plaćanja najčešće je uticalo pozitivno lično iskustvo (65 posto), dok su preporuke prijatelja na drugom mestu (32 posto), a četvrtina ispitanika ističe da na njihov izbor utiču iskustva članova porodice.

“Biram digitalno” je regionalno istraživanje kompanije Visa o recepciji mobilnih plaćanja. Realizovano je na tržištima Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije tokom februara i marta 2021. godine na uzorku od 2750 korisnika kartica.

Foto: Visa