Kompanija New York trade, koja se bavi higijenskim održavanjem objekata još od 1992. godine, zapošljava trenutno 265 radnika i radi na dva kontinenta. Tokom 2019. ostvarili su u Srbiji prihode veće od 200.000 evra i zahvaljujući tom rezultatu, ali i neprestanom rastu i razvoju našli su svoje mesto u grupi preduzetničkih zvezda – brzorastućih kompanija.
Kaplan Ibraimović, direktor ove porodične kompanije, u intervjuu za projekat „100 najvećih“ otkriva da je 2020. za njih bila možda čak i uspešnija od 2019, kao i da iza njihovog uspeha stoji stalna težnja ka inovacijama.
Kompanija New York trade bavi se higijenskim održavanjem objekata od 1992. godine, koliko je bilo izazovno i teško u prethodne, nešto više od dve decenije poslovati u Srbiji?
Svaki početak je težak, a naš se vezuje za vreme kad je naša zemlja prolazila kroz težak period i velike izazove. Kad se prisetim početka, mislim da nas baš te izazovne situacije i želja za njihovim savladavanjem i našim stalnim napretkom i održavaju sve ove godine.
Nalazite se u grupi brzorastućih komapanija, odnosno kompanija koje su tokom 2019. ostvarile prihod veći od 200.000 evra. Da li ste i tokom 2020. nastavili istim tempom?
Naravno, nastavili smo istim tempom i dalje, za nas je 2020. bila vrlo uspešna godina, možda čak i uspešnija od 2019.
U koliko gradova poslujete u Srbiji, koliko objekata održavate?
Naša mreža se prostire po celoj zemlji. Kome god je potrebna usluga čišćenja, bilo jednokratnog, periodičnog ili stalnog održavanja, mi smo tu. Čistimo poslovne prostore, proizvodne hale, ekspoziture banaka i osiguravajućih društava. Pružamo i usluge čišćenja posle građevinskih radova, ali imamo i obučene ljude i adekvatne mašine za sanaciju štete nasatale poplavama, kao i za pranje teško dostupnih površina.
Ukoliko je nekoj komapaniji potreban prenos nameštaja ili arhive, osoba za pripremanje i posluživanje toplih napitaka ili košenje trave, imamo vrhunske profesionalce i najsavremeniju tehnologiju da posao bude urađen na najvišem nivou. Želim da svi zajedno napredujemo
Šta biste istakli kao najveću vrednost kompanije na čijem ste čelu?
Mi smo porodična kompanija i kao takvi negujemo porodične vrednosti. Briga o zaposlenima i zadovoljstvo naših klijenata i naših radnika su nam na prvom mestu. Naši radnici su zdravstveno osigurani, prošli su obuku o bezbednosti i zdravlju na radu. Mi brinemo o njihovim odmorima, slobodnim danima, bolovanjima.
Pored Srbije, vi radite i u Americi, gde ste zapravo i počeli biznis, i u Makedoniji. Da li ste se nekada pokajali što ste počeli da razvijate posao u Srbiji?
Ja živim na relaciji Beograd – New York. Ali sa najvećim zadovoljstvom ulažem ovde, jer je ovo moja zemlja, ovde sam rođen. Ulažem, jer želim da u Srbiji svi zajedno napredujemo. Bez obrzira na poteškoće sa kojima se srećem zaista se nikada nisam pokajao što razvijam kompaniju u Srbiji.
Poštujemo klijente, ali od kvaliteta ne odustajemo
Koliko se razlikuju zahtevi klijenata? Da li je kvalitet vaše usluge isti bez obzira na kontinent na kojem poslujete?
Zahtevi se, naravno, razlikuju. To sve zavisi od ljudi i njihovih navika, a ne od države u kojoj rade. Nekada, jedno do drugog, u istoj kancelariji, sede kolege – jedan, koja se savršeno snalazi u svom haosu i ne dozvoljava da mu se išta pomeri sa stola, ni za milimetar i drugi koji zahteva da se sve očisti. No, iako su nam klijenti i njihove potrebe na prvom mestu, kvalitet je nešto od čega ne odustajemo. Svaki posao za koji je naša komapnija angažovana, uvek je urađen na najvišem nivou, po najvišim standardima za koje imamo certifikate. Tako i taj haos bude očišćen i dezinfikovan bez obzira na hrpu papira i stvari okolo.
Da li se komapanijama više isplati da imaju svoje radnike zadužene za održavanje ili da angažuju kompaniju poput vaše?
Angažovanjem naše kompanije naši klijenti ne moraju da brinu o organizaciji čišćenja i svemu što predhodi tome. Tokom vanredne situacije uzrokovane pandemijom Covid 19, kada je bio ukinut gradski prevoz, sami smo organizovali prevoz naših radnika do objekata naših klijenata. U tom trenutku, mi smo održavali 230 objekata samo u Beogradu. Svi objekti naših klijenata su svakodnevno i u tim okolnostim bili čišćeni i dezinfikovani. Mi sve radimo tako da naši klijenti mogu mirno da se bave svojim pretežnim delatnostima, znajući da im je radno okruženje čisto i dezinfikovano.
Šta je najznačajnije što ste naučili o poslovanju tokom pandemije koronavirusa?
Zdravlje ljudi je na prvom mestu, morate biti spremni u svakom trenutku na sve situacije koje se nameću.
Kakvi su vam planovi za 2021, šta planirate novo da ponudite tržištu, a šta zaposlenima?
Težimo ka inovacijama. Trenutno radimo na platformi koja radi po principu e Radni nalog, zahvaljujući kojoj ćemo modernizovati proces rada. Zaposlenima ćemo na pametne uređaje slati nalog za rad, a oni će po završetku zadataka nama i klijentima slati izveštaj sa terena. Jednostavno, pandemija je ubrzala proces digitalizacije i skladu sa tim i mi razvijamo naše poslovanje. Najvažnija biznis lekcija za mene je bila, još davanih dana, kada sam počinjao, usavršavanje u svim aspektima. Ne možete razvijati biznis, a tapkati u mestu. To ne ide jedno s drugim.
Šta biste poručili onima koji bi da se otisnu put preduzetništva?
Rijetko se u situacijama oslanjamo na strpljenje. Tako da bez strpljivosti nema spasenja.