Lidl Srbija od 3. juna postaće prvi trgovinski lanac prehrambene robe koji izbacuje iz upotrebe plastične kese za kupovinu u celoj Srbiji.
Umesto plastičnih kesa za kupovinu, kompanija Lidl potrošačima nudi „zelene“ ekološke opcije kao što su papirne kese, trajne torbe i višekratne vrećice za voće i povrće koje je prva uvela na domaće tržište.
“Do sada je ovakva praksa važila samo za nekoliko gradova, na primer, odgovorili smo na Odluku Grada Beograda, po kojoj je upotreba plastičnih kesa sa manje od 50 mikrona bila zabranjena, tako što smo uklonili u potpunosti plastične kese za kupovinu na teritoriji grada. Međutim, kao kompanija koja je svesna svoje odgovornosti prema prirodi i uticaja koje naše poslovanje ima na nju, doneli smo odluku da uradimo nešto više i da dobru praksu proširimo na sve Lidl prodavnice širom Srbije. Time, pre svega, želimo da podstaknemo potrošače da u cilju održivosti i zaštite životne sredine, ali i kao doprinos kućnom budžetu, u kupovinu dolaze sa svojim torbama ili cegerima“, izjavila je Aleksandra Mirić iz Odeljenja za Društveno odgovorno poslovanje kompanije Lidl Srbija.
Međunarodni dan zaštite životne sredine se obeležava 5. juna. U svetu se svakoga dana upotrebe milioni plastičnih kesa, za čiju su proizvodnju potrebne sirovine koje naša planeta ne može brzo da obnovi.
Plastičnim kesama su u prirodi potrebne stotine godina da se razgrade. U međuvremenu se raspadaju na manje delove, na mikroplastiku koja lako dospeva u žive organizme, a kroz lanac ishrane potom i na naš tanjir. Na svetu trenutno postoji pet „ostrva plastike“, od kojih najveće zauzima površinu od 1,6 miliona kvadratnih kilometara, što je 18 puta više od površine teritorije Srbije.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay