“Nova Zara” ili kineska kompanija Shein prošlog meseca je bila aplikacija za kupovinu odeće sa najviše preuzimanja u SAD, i tako okončala dominaciju Amazona.
Kako piše Bloomberg, većina Amerikanaca starijih od 30 godina za Shein još uvek nije ni čula, ali je aplikacija popularna među “Generacijom Z”, pa je prema podacima AppAnniea zauzela vrh lestvice aplikacija za kupovinu s najviše preuzimanja kako u trgovini Apple, tako i za Google.
Među investitorima kompanije se nalaze i globalni finansijski divovi kao što je IDG i Sequoia, a prošle godine Shein je angažovao konzorcijum banaka Goldman Sachs, Bank of America i JP Morgan kao savetnike potencijalnog izlaska na američku berzu.
Međutim, portparolka Sheina je izjavila Bloombergu kako kompanija “nema kratkoročnih planova” za početnu ponudu deonica, a na pitanje o tržišnoj vrednosti skromno kaže kako se ona kreće “oko nekoliko milijardi dolara”.
Streloviti uspon na 36 milijardi dolara vrednom tržištu “brze mode” Shein zahvaljuje tehnologiji, odnosno korišćenju analize podataka kako bi uočio promene u ukusima potrošača. Ta saznanja vrlo brzo – ponekad u svega nekoliko dana – pretvara u dizajn jeftinih odevnih predmeta.
Odeću za Shein proizvodi mreža kineskih tekstilnih firmi, a sve što se sašije odlazi u izvoz. Naime, Shein nudi dostavu u više od 200 država sveta. Upravo je izvoz, i to u Ameriku, ovoj kompaniji doneo procvat nakon što je uočila “rupe” u carinskim pravilima SAD u vreme Trampovog mandata. Tako su mere koje je trebalo da uguše kinesku dominaciju u bilateralnim trgovinskim odnosima paradoksalno stvorile još jednu divovsku kompaniju, prenosi portal Bonitet.com.
Shein je 2008. osnovao Xu Yangtian, takođe poznat pod imenima Chris i Sky, koji karijeru nije započeo u svetu mode ili trgovine, već informatike. Naime, radio je kao stručnjak za optimizaciju internet pretraživanja u firmi za digitalni marketing koja je sarađivala sa izvoznicima. Na početku je svoju firmu nazvao Sheinside, ali je 2014. godine ime skratio u Shein.