Kompanija Halcom svoje usluge pruža na sedam tržišta u regionu, a posluje sa skoro svim komercijalnim bankama, centralnim bankama, kao i sa krajnjim korisnicima – firmama i fizičkim licima. Osnovna delatnost kompanije je usmerena na napredna softverska rešenja za platne sisteme i usluge od poverenja. Njihova paleta proizvoda sadrži različite oblike digitalnog bankarstva za pravna i fizička lica, kliring sisteme i usluge od poverenja – kvalifikovane elektronske sertifikate, digitalni identitet, elektronske fakture i dostavu dokumentacije.
Kako za “100 najvećih” kaže Branko Graovac, direktor poslovnog razvoja, Halcom svoj uspeh duguje najviše specifičnom pristupu i negovanju dugoročnog odnosa sa svojim partnerima, kao i jakom fokusu na podršku krajnjim korisnicima i kreiranju proizvoda za njih. Ovakav pristup, tvrdi, omogućio je kreiranje proizvoda koji odgovaraju celom tržištu i doneo Halcomu bazu sa više od 200.000 zadovoljnih firmi, krajnjih korisnika, njihovih rešenja i usluga, ali i rad sa 24 banke samo u Srbiji, a više od 50 u regionu.
Koliko ste zadovoljni dosadašnjim uspehom?
Gledajući poslovanje Halcoma kroz istoriju možemo biti vrlo zadovoljni postignutim. Kontinuirano smo širili tržišno učešće, uvodili nove proizvode i usluge, uspešno okončali brojne projekte, radili na unapređenju kvaliteta usluga i podrške korisnicima, povećavali broj zaposlenih, sticali nova znanja i ekspertize, a sve sa ciljem da ispunimo očekivanja naših krajnjih korisnika i da maksimalno očuvamo i unapredimo ukazano poverenje. Pored digitalnog bankarstva, Halcom ima usmerenje na kvalifikovane usluge od poverenja, a najviše na usluge izdavanja kvalifikovanih elektronskih sertifikata. Ovo nam je omogućilo da stepen stabilnosti, sigurnosti i poverenja u naše proizvode bude maksimalan i time se posebno izdvajamo od ostalih. Ove godine prvi smo i za sada jedini sertifikovani za izdavanje kvalifikovanih sertifikata u cloud-u, a izdavanje samog sertifikata je besplatno za građane i firme. Ideja je da omogućimo vrhunski servis za udaljenu identifikaciju i potpisivanje koji će moći da koriste sve firme u Srbiji.
Po čemu ste prepoznatljivi na tržištu?
Ono što Halcom čini jedinstvenim na tržištu jeste uspešan koncept multibank poslovanja sa najvećim brojem podržanih banaka i krajnjih korisnika, ali i inovativna rešenja iz oblasti usluga od poverenja i mobilnih aplikacija. Multibank pristup poslovanju omogućava pravnim licima da kroz jednu platformu digitalnog bankarstva pristupe svim svojim računima u svim bankama i na taj način jednostavnije obavljaju svakodnevne elektronske poslove i uštede svoje vreme. Stepen dostupnosti i sigurnosti naših rešenja je beskompromisan i zadovoljava naјviše standarde, a interoperabilnost obezbeđujemo korišćenjem kvalifikovanih elektronskih sertifikata za koje smo i izdavaoci.
S kim još imate usku saradnju?
Sa računovodstvenim servisima, ERP provajderima, kao i sa softverskim kućama koje se bave sistemima elektronske arhive, ali i generalno sa svim pravnim licima kako u privatnom, tako i u javnom sektoru u Srbiji. Sarađujemo i sa partnerima koji nude naše usluge krajnjim korisnicima, ali i sa partnerima koji žele da svoje inovativne usluge ponude kroz naš sistem. Ako pogledamo u budućnost, sigurni smo da je elektronski identitet i elektronski sertifikat jedna od najbitnijih stvari, i to će biti jedan od glavnih fokusa našeg poslovanja.
Kako multibank poslovanje štedi vreme?
Pre više od 20 godina razvili smo rešenje koje povezuje više banaka i krajnjim korisnicima nudi brojne benefite. Mogućnost pristupa računima različitih banaka štedi kompaniji i vreme i novac, ali i povećava kvalitet rada i korisničko iskustvo. Imajući ovo na umu, ove godine smo predstavili novo multibank rešenje za mobilne uređaje sa ciljem da krajnjim korisnicima omogući pristup svim podacima, u svakom trenutku, uz korišćenje kvalifikovanog sertifikata u cloud-u. Ovo će bankama i korisnicima omogućiti da u jednoj organizaciji jedan korisnik može da radi na desktop aplikaciji, drugi da posao nastavi na veb-aplikaciji, a treći da isti završi na mobilnom uređaju. Kompanijama ovo štedi u proseku sat vremena dnevno, jer ne moraju da se bave različitim rešenjima i elementima bezbednosti, što je neprocenljivo.
Koliko su usluge od poverenja važan segment vašeg uspeha?
Halcom SI sertifikaciona agencija je bila prvo privatno telo koje pruža usluge od poverenja, tj. izdaje kvalifikovane digitalne sertifikate na pametnoj kartici, USB ključu i u cloud-u. Sertifikovan po uredbi eIDAS, predstavlja temelje za jednostavnije i pouzdano korišćenje digitalnih usluga. Do danas je izdato više od 500.000 sertifikata, koja pravna i fizička lica mogu da koriste kao elektronsku identifikaciju na mnogim područjima. Halcom CA u Srbiji uživa poverenje svojih klijenata već 19 godina. Sve ovo govori o tome koliki je fokus na ovaj segment poslovanja.
Koliko je pandemija virusa korona uticala na vaše poslovanje?
Iako su se procesi rada organizovali na način da se odvijaju neometano, primarni cilj je bio zaštita zdravlja zaposlenih. S obzirom na to da smo u IT sektoru, vrlo brzo smo se prilagodili novonastaloj situaciji i nastojali da se fokusiramo na razvojne ciljeve kompanije. Sa druge strane, pandemija nam je donela 30.000 korisnika Halcom eFaktura, implementaciju veb i mobilnog bankarstva za SME segment (mala i srednja preduzeća) u 10 banaka, ali i (ne)očekivano povećanje broja elektronskih transakcija.
Mala i srednja preduzeća su se prema podacima takođe lakše prilagodila krizi. Koliko je vaše SME rešenje tome doprinelo?
Razvojem novih usluga mi svojim klijentima nudimo rešenja koja im pružaju sveobuhvatnu finansijsku uslugu, uglavnom bez posete filijali. To znači da se većina svakodnevnog bankarskog poslovanja već preselila u digitalno okruženje, a filijale banaka ostaju važne uglavnom u pogledu zahtevnijih profesionalnih usluga kao što su pozajmljivanje, finansijski i investicioni saveti, jer su to usluge kod kojih su neophodni lični kontakti. Međutim, kako bi banke mogle da pruže zaista sveobuhvatnu digitalnu uslugu, kao što je, na primer, potpisivanje na daljinu, razmena valuta, upravljanje računima u svim bankama, razmena dokumenata i slično, potrebne su specijalizovane IT kompanije kao što je Halcom. Tako se i rodila potreba za rešenjem za mala i srednja preduzeća, kako bi im olakšalo poslovanje bez odlaska u filijalu, što samo potvrđuje činjenicu da Halcom misli na sve segmente poslovanja.
Da li ćete klijentima predstaviti neke novitete u 2021. godini?
Prvi proizvod koji lansiramo ove godine je mobilno bankarstvo i to sa mogućnošću pristupa svim računima u svim bankama kroz jednu aplikaciju. Pored gorepomenutog multibank rešenja, Halcom je jedini lansirao na tržište kvalifikovani elektronski sertifikat u cloud-u, a jako smo fokusirani na uvođenje novih usluga, prvenstveno na kvalifikovane elektronske dostave. Halcom One – kvalifikovani sertifikat u cloud-u omogućiće korisnicima da digitalno potpisuju dokumenta sa istom pravnom snagom koju ima svojeručni potpis, da pristupaju portalima na klik, bez komplikacija i dugih procesa identifikacije, kao i upotrebu elektronskog i mobilnog bankarstva bez dodatnih uređaja i čitača, već samo preko mobilnog uređaja. Preuzimanjem aplikacije telefon će biti jedino što će korisnicima biti potrebno, što dodatno olakšava poslovanje pogotovo ljudima koji su stalno u pokretu.