Nikoleta Morotvanski je glavni i odgovorni urednik Turističkog žurnala. “Turizam kao dinamična privredna grana konstantno doživljava promene, a naš cilj jeste da omogućimo čitaocima da ih istom brzinom prate”, ističe i za “100 najvećih u Srbiji” govori o poslovnim uspesima, ciljevima i planovima.

Veoma mladi ste ušli u svet biznisa. Da li nam možete nešto više reći o Vašem prvom velikom projektu?
Turistički žurnal jeste prvi veliki projekat na čijem sam se čelu našla i za mene on predstavlja i prvi susret sa preduzetništvom. Nastao je sa ciljem praćenja aktuelnih dešavanja u oblasti turizma, hotelijerstva i srodnih oblasti na nivou regiona. Turizam kao dinamična privredna grana konstantno doživljava promene, a naš cilj jeste da omogućimo čitaocima da ih istom brzinom prate. Regionalni turistički portal Turistički žurnal je osnovan 2020. godine i posle godinu dana poslovanja, sa ponosom mogu reći da je uprkos svim izazovima jedna veoma uspešna godina iza nas, imajući u vidu da smo ostvarili uspešne saradnje sa značajnim institucijama u turizmu u regionu.

Šta Vas je dovelo do ove pozicije i mogućnosti da se tako mladi nađete u veoma ozbiljnom poslovnom okruženju?
Pre svega, izdvojila bih sledeće: ambicije, znanje i posvećeni i predani rad. Smatram da su znanje i rad glavni resursi za postizanje uspeha u karijeri. Pored formalnog obrazovanja, četvorogodišnjih studija na Prirodno-matematičkom fakultetu, imala sam prilike da se posvetim i neformalnom obrazovanju koje mi je umnogome pomoglo da, sa svega 21 godinom, dobijem ovu veliku poslovnu priliku. U studentskim danima svoje slobodno vreme sam koristila za odlazak na konferencije i edukacije, koje su mi omogućile da se okružim ljudima istih interesovanja. Upravo zahvaljujući najvećoj studentskoj konferenciji na Balkanu u oblasti turizma, MEKST konferenciji, dobila sam priliku da postanem član organizacionog odbora naučnih konferencija što mi je omogućilo kontinuirano učenje i profesionalni razvoj.

Koje su po Vašem mišljenju osobine koje žene treba da imaju koje mogu biti ključne za uspešan razvoj biznisa?
Smatram da je hrabrost veoma važna osobina u biznisu. Iako je rano da pričam o tome i ne volim da generalizujem bilo šta i bilo koga, moje mišljenje je da veliki benefit imaju žene, koje poseduju veliku dozu smelosti, upornosti, istrajnosti i takmičarski karakter kako bi dosegle visine kojima teže. Kao bivši sportista znam šta znači postići dobar i loš rezultat i upravo to iskustvo mi olakšava da se ovako mlada suočim sa izazovima koje donosi poslovni svet.

Koliki je izazov biti žena u biznisu u savremenom svetu?
Savremeno doba sa sobom nosi mnoge izazove. Na ženama je da te izazove oberučke prihvate i pretvore u prilike. Percepcija je veoma važna u biznisu, jer svaki problem je one veličine koju mu mi odredimo. Ne morate se baviti biznisom da biste se suočili sa negativnim ljudskim odnosima, te lično tome ne pridajem veliki značaj, dok poslovne neprilike doživljavam kao izazove i sa optimizmom se sa njima suočavam.

Šta Vas najviše ispunjava u biznisu i šta za Vas predstavlja uspeh?
Kada je u pitanju posao, najviše uživam u procesu i energiji koja me pokreće i motiviše, dok koračam ka krajnjem cilju. Takođe, veliko zadovoljstvo mi čine i saradnje. Tako sam zahvalna na prilici za ostvarivanje saradnje sa veoma značajnim projektom, a to jeste „100 najvećih u Srbiji“. Od velike je važnosti za mene, kao mladu preduzetnicu, što je pomenuta kompanija prepoznala Turistički žurnal kao značajan projekat u turizmu u Srbiji i regionu i inicirala partnerstvo. Za mene uspeh znači biti okružen porodicom, prijateljima i kolegama sa kojima mogu otvoriti i podeliti bocu šampanjca i proslaviti ostvarene poslovne ciljeve.