U Srbiji ima 75 odsto više domaćih od inostranih turista, koji za odmor najčešće biraju Vrnjačku Banju, Zlatibor, Sokobanju, Kopaonik, Taru, Divčibare, Vrdnik i Novi Sad, a strance najviše privlače Beograd i planinski centri, izjavila je direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović.

Kako ističe, u prvoj polovini godine broj dolazaka turista u Srbiju je porastao za 27 odsto, dok je broj turista koji su imali prenoćište bio veći za 23 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Rekordna godina što se tiče turizma u Srbiji je bila 2019, kada je zabeleženo 10 miliona noćenja, dok je ove godine zaključno sa krajem juna u Srbiji broj noćenja iznosio 3,1 milion, navela je Marija Labović.

Što se tiče broja dolazaka i noćenja inostranih turista u odnosu na rekordnu godinu, sada je niži za 65 odsto.

“Te 2019. odnos domaćih i inostranih turista bio 50 odsto prema 50 odsto, a sada imamo više od 75 odsto domaćih tuirista u odnosu na inostrane turiste, što je posledica pandemije i zatvaranja granica”, objasnila je Marija Labović.

Strance najčešće biraju Beograd i više od 50 odsto njih poseti prestonicu, a potom planinske centre, dok je najmanje interesovanje inostranih posetilaca za banjski turizam.

“Od ukupnog broja domaćih turista koji su putovali do kraja juna po Srbiji, 36 odsto je posetilo banje, 35 odsto planinske centre, a ostali su se opredelili za druga mesta po Srbiji”, istakla je ona.

Domaćini su obogatili svoju turističku ponudu i dodali nove sadržaje za posetioce, a država je uložila u izgradnju puteva i infrastrukturu.

Prema njenim rečima, ono što je značajno za srpski turizam, to je da postojeće destinacije ulažu u proširenje sadržaja i raznolikost, a planinski centri koji su bili zimska destinacija, sada su postali celogodišnja destinacija za odmor, zahvaljujući dodatnim sadržajima.

Kada su banje u pitanju, otvorio se veliki broj hotela viših kategorija, tako da su banje promenile imidž mesta u koje se ide zbog rehabilitacije i oporavka i postale centri velnes i spa turizma.

Turisti u Srbiji najviše traže aktivan odmor i boravak u prirodi, a veliko je interesovanje i za kulturno-istorijske znamenitosti i gastronomiju.

Ovi turištički proizvodi su stavljeni u centar letnje promotivne kampanje Turističke organizacije, pod sloganom “Biram Srbiju”, koja je započeta u maju i trajaće do kraja avgusta.

“Aktivan odmor i boravak u prirodi je ono što se traži i u svetu i kod nas, to nije trend nastao zbog pandemije i potrebe da se boravi na sigurnijim i bezbednijim destinacijama, već potreba ljudi za vraćanjem prirodi i antistresom”, rekla je direktorka.

Srbija se može pohvaliti mnogim spomenicima kulture, koji su jako interesantni stranim turistima.

“Veoma su posećeni lokaliteti vezani za rimski period, jer je činjenica da je 17 rimskih imperatora rođeno na teritoriji Srbije, a isto tako za turizam su važne znamenitosti koje su na Uneskovoj listi”, saopštila je i dodala da domaće turiste posebno zanima verski turizam. Najposećeniji su Žiča i Studenica, kao i fruškogorski i ovčarsko-kablarski manastiri.

“Kada govorimo o stranim turistima koje zanima verski turizam, to su na prvom mestu turisti iz Rusije, a govoreći uopšteno o turizmu, Srbija je zemlja koja za svakoga ima po nešto”, zaključila je Marija Labović.

Izvor: eKapija
Foto: Pixabay