Mirax Agrar je kompanija koja već osam godina uspešno korača kroz poslovni svet. Bavi se veleprodajom i distribucijom svežeg voća i povrća na tržišta širom sveta. Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu i stručnom timu zaposlenih ubraja se među najveće izvoznike u Srbiji. Za “100 najvećih u Srbiji” iz kompanije Mirax Agrar otkrivaju šta ih čini jednim od srpskih lidera.

Kada je osnovana kompanija Mirax Agrar i kako su izgledali njeni počeci?
Mirax Agrar je kompanija osnovana 2013. godine sa idejom da se bavi prvenstveno izvozom srpske jabuke, ali i ostalog voća i povrća kako na tržište Rusije, tako i na ostala tržišta Evrope i širom sveta.

Vaša osnovna aktivnost je veleprodaja i distribucija voća i povrća. Koje su potrebe savremenog agrarnog sektora?
Prvenstveno je to prilagođavanje asortimana novim potrebama tržišta. One se odnose kako na potrebe krajnjeg potrošača, koji se sve više posvećuju zdravoj ishrani, tako i na prilagođavanje novim tehnologijama, izazovima koji su vezani za klimatske promene i slično.

Sa kojim izazovima se susrećete na domaćem, a sa kojima na stranom tržištu?
Na domaćem tržištu ostvarujemo dugogodišnju uspešnu saradnju sa dobavljačima, poljoprivrednim gazdinstvima širom Srbije. Ono što je najveći izazov je klimatski faktor. Ukoliko vremenski uslovi utiču negativno na prinos u određenoj godini, to se naravno reflektuje i na našu kompaniju. Što se tiče kupaca u inostranstvu, konkurencija iz drugih zemalja je najveći izazov i pronalaženje načina kako da je pobedimo.

Na kojim stranim tržištima ste ostvarili izvoz?
Na tržištu Ruske Federacije godinama smo među liderima u izvozu sveže jabuke. Takođe, izvozimo i ostalo voće i povrće. Na tržištu Evropske unije smo prisutnu u Nemačkoj, Belgiji, Holandiji, Austriji, Mađarskoj. Planiramo otvaranje novog tržišta na Bliskom istoku sa centralnom pozicijom u Dubaiju, kao i na tržište Indije, Kine i Indonezije.

Koliko je pandemija koronavirusa uticala na poslovanje?
S obzirom na sektor kojim se bavimo, imali smo pozitivan uticaj na poslovanje tokom pandemije.

Kako ste zadovoljni poslovanjem u prvom kvartalu 2021. godine?
Veoma smo zadovoljni poslovanjem. Nastavljamo sa dinamikom poslovanja koja je bila u 2020. godini i krećemo se ka ostvarivanju planova za otvaranje novih tržišta.

Koje novine mogu očekivati vaši klijenti tokom ove godine?
Planiramo proširenje našeg asortimana i uvođenje novih proizvoda. U planu je proizvodnja vina za tržište Rusije i Kine.
Šta je bilo presudno da budete rangirani među pet najboljih izvoznika svežeg voća?
Presudno je dugogodišnje uspešno poslovanje sa najvećim trgovinskim lancima u Rusiji, a i širom Evrope. Zatim je to dobar kvalitet, poštovanje rokova i odlična saradnja sa partnerima. Važni su i ostvareni značajni rezultati koje beležimo u poslovanju, kao i stručan i obrazovan kadar u kompaniji koji se sastoji od iskusnih profesionalaca, od seniora do juniora – mladih, obrazovanih i vrednih ljudi.

Koju biste poruku uputili ljudima koji bi želeli da se posvete delatnostima u agrarnom sektoru?
U Srbiji je agrarni sektor nešto što ima perspektivu, gde treba ulagati i fokusirati se na to. Država je to prepoznala i postoje mnoge pogodnosti i subvencije za poljoprivredne proizvođače i generalno za ceo sektor. Uz mnoge izazove koje nosi, može se reći da agrar zaista jeste grana privrede koja ima najveći potencijal u Srbiji.

Ivana Stanković