Po prvi put u Srbiji kupcima je na tri beogradske pijace omogućeno da kupljeno voće, povrće i druge proizvode plate, brže i lakše, platnim karticama i mobilnim telefonom, bez prethodne posete bankomatu.
„Kalenić“, „Đeram“ i „Palilulska pijaca“ prve su „digitalizovane pijace“ u srpskoj prestonici, gde se instalira ukupno 50 POS terminala koji omogućavaju beskontaktno plaćanje platnim karticama ili putem aplikacija mobilnih novčanika za Android i IOS platforme.
Pilot projekat digitalizacije pijaca zajednički sprovode JKP „Gradske pijace“, Privredna komora Srbije, kompanije Mastercard, Banca Intesa, Payten i Chipcard, uz podršku Grada Beograda.
„Strategija JKP Gradske pijace usmerena je na unapređenje pijačnih usluga i podizanje efikasnosti preduzeća, istovremeno vodeći računa da se ne naruši tradicionalan način prodaje“, ističe Bojan Bajagić, direktor JKP „Gradske pijace“.
Na pijacama ‘Kalenić’, ‘Đeram’ i ‘Palilula’ već je instalirano prvih 28 terminala, a očekivanja su da se bezgotovinsko plaćanje proširi i na ostale gradske pijace. Zakupci pijačnih tezgi prošli su obuku za korišćenje POS terminala, kako bi se detaljnije upoznali sa prednostima bezgotovinskog plaćanja“, dodao je Bajagić. Očekuje da će uvođenje bezgotovinskog plaćanja na pijacama privući i deo mlađe populacije, a iskustva zakupaca sa beogradskih pijaca govore da je potreba za plaćanjem karticama velika, a posebno turista i stranaca koji žive i rade u Beogradu, a rado posećuju pijace.
Privredna komora Srbije prepoznala je značaj i doprinela projektu modernizacije i digitalizacije plaćanja na pijacama, koju je inicirala kompanija Mastercard uz podršku i ostalih partnera. Katarina Ocokoljić, sekretar Udruženja finansijskih institucija Privredne komore Srbije, ističe da je ovo samo prvi korak i očekuje da će posle pozitivnog iskustva i druge beogradske, ali i pijace širom Srbije, uvesti bezgotovinsko plaćanje, novinu koja predstavlja zlatni standard savremene trgovine.
„Moderan način života koji je podržan savremenim tehnološkim rešenjima doprineo je kreiranju novih navika i očekivanja naših klijenata, koji između ostalog žele da svoju kupovinu svuda obave jednostavno, bezgotovinskim plaćanjem uz korišćenje kartica ili mobilnog telefona. Sa oko 1,5 miliona izdatih platnih kartica, ‘Banca Intesa’ je lider na domaćem kartičarskom tržištu, tako da smo se smatrali odgovornim da uzmemo učešće u ovom strateški važnom projektu digitalizacije pijaca, koje će bez sumnje pružiti podršku daljem ukupnom unapređenju komfornosti i korisničkog iskustva građana naše zemlje“, istakao je Željko Petrović, zamenik direktora Divizije za poslovanje sa fizičkim licima i malim biznisom Banca Intesa.
Svi zakupci koji su prihvatili da budu deo pilot projekta digitalizacije pijaca narednih 12 meseci biće oslobođeni svih troškova u vezi sa korišćenjem POS terminala, a partneri u projektu su obezbedili i dodatnu pogodnost – svakog meseca pet trgovaca koji budu imali najveći broj bezgotovinskih plaćanja platnim karticama dobiće novčanu nagradu u iznosu od 12 000 dinara.
Izvor: Kurir
Foto: Pixabay